Samsung SWAP Service

Samsung B2B SWAP Service Q1 2017

De Samsung SWAP service is een exclusieve dienst die via Samsung premium partners beschikbaar is. De service is van toepassing voor Samsung-smartphones en -tablets die via ons zijn aangeschaft. Wij registreren de aangeschafte toestellen bij Samsung, zodat u kunt profiteren van de SWAP service.

Meer informatie of vragen over de Samsung SWAP Service?

088 - 4110033

Zo werkt de Samsung SWAP Service

Indien uw Samsung toestel buiten uw schuld om defect is geraakt en nog voldoet aan de garantievoorwaarden dan kunt u de aanvraag rechtstreeks aanmelden bij ProAssist - de servicepartner van Samsung. U ontvangt de volgende werkdag al een vervangende Samsung toestel op elke gewenste locatie in de Benelux. Het vervangende toestel wordt werkend opgeleverd, zodat u per direct weer bereikbaar bent!

Geen gedoe meer met opsturen van toestellen, het regelen van een verangend toestel of niet meer kunnen bellen en mailen. Met de SWAP Service wordt alles direct voor u geregeld!

Logo Samsung SWAP Service

Samsung SWAP Service Portfolio


Aanmelden aanvraag SWAP service

Is uw toestel defect en wilt u gebruikmaken van de Samsung SWAP service?
Bel met ProAssist - de servicepartner van Samsung - op telefoonnummer 0344 - 636332. Deze telefonische helpdesk is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. De afspraak voor de SWAP kan gemaakt worden van maandag t/m vrijdag tijdens kantooruren (09.00 - 18.00 uur). Met de medewerker maakt u een omruilafspraak voor dezelfde of de volgende dag op iedere gewenste locatie in de Benelux.


1.Meld uw toestel aan

Heeft u een defect toestel? Meld deze rechtstreeks bij ProAssist - de servicepartner van Samsung - op het telefoonnummer 0344 - 636332.

2.Verificatie van uw aanvraag

ProAssist verifieert uw SWAP aanvraag en het defect naar aanleiding van:
- IMEI-nummer (op te vragen door *#06# in te toetsen)
- Modelcode van het toestel
- Defect van het toestel
- Uw contactgegevens en adres waarop het toestel gewisseld kan worden

3.Maak een afspraak

U kunt al voor de volgende werkdag een afspraak met ProAssist. Dit kan op elke locatie in de Benelux.

4.Toestel ruilen

De servicemedewerker van ProAssist ruilt uw Samsung toestel om en levert het vervangende toestel werkend op. U ontvangt hetzelfde type toestel waarbij de kleur afhankelijks is van de voorraad. Tijdens de omruil wordt er een kopie gemaakt van uw legitimatiebewijs. Van het ingenomen toestel worden de gegevens veilig verwijderd.

5.Weer bereikbaar

U hebt weer een werkend toestel en bent volledig bereikbaar.

Logo Samsung SWAP Service

Logo Samsung Business Platinum Partner

Heeft u vragen over de Samsung SWAP Service?

Neem contact op met n van onze medewerkers, bel met 088 - 4110033 of stuur een e-mail naar info@btc.nl.

Logo Samsung Business Platinum Partner

Samsung Business Platinum Partner

BTC Teleconsult is Samsung Business Platinum Partner.

Criteria voor deelname aan SWAP service

Een toestel komt in aanmerking voor een SWAP als het voldoet aan de volgende criteria:

  • Het toestel is geproduceerd voor de Benelux-markt en beschikt over Nederlandstalige software.
  • Het toestel is gekocht bij een Samsung premium partner.
  • Er een defect is aan het toestel dat niet veroorzaakt is door val-, stoot-of vochtschade. *
  • Het defect is niet veroorzaakt door een verkeerde of onvolledige instelling.
  • Het defect is niet veroorzaakt door een verkeerde of onvolledige aansluiting.
  • De internet- en telefoonverbinding feilloos werken en alle benodigde diensten zijn geactiveerd.
  • Alle andere externe apparaten probleemloos werken.
  • Het defect plaatsvindt binnen de garantieperiode van 2 jaar na datum van aankoop.
  • Alle gebruikersaccounts (bijvoorbeeld van Google, Samsung, Knox) dienen te zijn verwijderd.

*In deze gevallen kan het toestel via BTC worden ingestuurd ter reparatie. Vervolgens krijgt u een prijsopgave.

Naar boven